Påbörja gratis provperiod

Säkerhetstips för lösenord:

  • använd minst 6 tecken
  • blanda bokstäver och nummer
  • blanda små och stora bokstäver
  • använd specialtecken (ex. @)

Ta tag i specifika mål

Undvik misstaget att se över ditt arbetsflöde för att passa ett komplicerat automatiserat marknadsföringssystem. Välj istället flexibla modulära lösningar för att nå specifika mål: vårda leads, integrera din CRM, utvidga värdet på kunderna.

Se arbetsflöden i aktion

Långsiktig investering

Färska studier visar på att dagens småföretag (SMB) får hög avkastning på automatisering – det är en investering inte en utgift. Beräkna hur snabbt det kommer att löna sig genom sänkta kostnader, förbättrad försäljning och bättre lönsamhet.

Läs hela guiden till planering och implementering

Inte endast en plattform

Istället för att leta efter häftiga funktioner, är det bättre att välja funktioner som levererar vinster. Vill du förbättra relationerna? Svaret kan vara automatiserad kommunikation. Bättre konverteringar? Ta en titt på personlig anpassning och dynamiskt innehåll. Förbättrad ROI? Automatisera alla dina olika försäljningstyper.

Se funktionerna för marknadsföringsautomation

Planering

Hur kan du redan idag komma igång med marknadsföringsautomation?
Allra först ska du brainstorma fram svar på dessa frågor:

  • Missar du möjligheter på grund av brister i din databas med prospekt?
  • Har du skapat ett sömlöst sätt till att hitta nya leads och för att få in dem i dina säljkanaler?
  • Skulle du kunna generera mer försäljning om du bättre förstod ditt prospekts beteende?
  • Skulle din kunds värde genom hela cykeln öka om du implementerade en lojalitetskampanj?
  • Hur mycket skulle du kunna snabba på din säljcykel om du automatiserade din tekniker för att vårda leads?
  • Skulle du kunna spara tid och pengar genom att integrera din marknadsföring med CRM?
  • Hanterar du varje intressant lead på ett konsekvent sätt för att förvandla det till en kund?

Implementering

För att skörda fördelarna med automatisering krävs det ett ypperligt utförande. För att lyckas med marknadsföringsautomation ska man göra samma sak som de vassaste marknadsförarna:

  • Studera din säljcykel för att hitta repetitiva uppgifter som du kan förbättra, strömlinjeforma och optimera.
  • Ta dig tid till att tänka igenom vad din målgrupp vill ha och förväntar sig från dig.
  • Sätt upp mål för ett bättre genomslag inom ett eller flera specifika områden i din verksamhet.
  • Skissa på en automationsplan med mätbara nyckelprestandaindikatorer (KPI:s) som hjälper dig att utvärdera utvecklingen och hålla dig på spåret.
  • Träffa dina team och likrikta automatiserade system för att uppfylla dagens behov och lägga grunden för bättre resultat i framtiden.
  • Följ upp för att få ut så mycket som möjligt från det som fungerar och för att justera det som behöver förbättras

Supporten

GetResponse är engagerade i att du ska lyckas med din marknadsföringsautomation. Så när du än behöver hjälp eller råd, gå då direkt till källan!

Expertsamtal

Ute efter fler verktyg för att få din verksamhet att växa?

Se alla funktioner