Marknadsföringsautomation

Leverera relevanta mejl och upplevelser – automatiskt

Visualisera din önskade kundresa och väck den till liv med marknadsföringsautomation som växer med dina behov.

REGISTRERA DIG GRATIS

Snabbt och enkelt att konfigurera – resultat som varar

GetResponse: Otrolig marknadsföringsautomation med mejl

GetResponse har ett exceptionellt naturligt och drivande verktyg för mejlinnehåll med härliga format för att skapa våra meddelanden. För det mesta använder vi specialmeddelanden. Man kan även hantera ens kontaktregister och tänkbara kunder. Vi ser en kvantifierbar ökning av vår sidtrafik, engagemang och förkortade köpcyklar.

Philip Hudson, 5-star G2 Review

Sätt upp reglerna och visualisera din automatiserade kundresa

GetResponse marknadsföringsautomation söker i din mejllista efter kontakter som uppfyller ett av ett dussintal villkor som du kan ange. Vidta sedan önskade åtgärder. Du kan kommunicera med din publik med ännu större precision med hjälp av filter.

Nå rätt personer
precis när de vill bli nådda

Med inbyggd marknadsföringsautomation med mejl och avancerad segmentering, kan du bygga personliga och långvariga kundrelationer.

Övervaka och poängsätt kundernas åtgärder

Med lead scoring kan du bygga enskilda kontaktprofiler baserat på beteende.

Tilldela poäng för varje åtgärd eller dra av för inaktivitet och använd dessa insikter för att bygga personligt anpassade automationsarbetsflöden. Bedöm sedan dina kunders engagemang och värde automatiskt.

Mycket engagerade kunder

Skicka personligt anpassade och relevanta mejl

Genom att tagga kan du etikettera dina kontakter. Tilldela och ta bort ett obegränsat antal taggar baserat på en åtgärd de vidtar eller inte.

Sök och segmentera taggade kontakter och kör riktade automatiserade e-postmarknadsföringkampanjer som är relevanta för specifika grupper.

Tagg
  • klubbmedlem
  • hög potential
  • ny kund
  • september-kampanj
  • lager
  • förskottsbetald
  • super
  • aktiv
Automation blir enkelt

Dra-och-släpp-gränssnittet gjorde det mycket enkelt att skapa ganska komplexa automatiseringsmönster. Det ger oss möjlighet att verkligen mäta intresset innan vi sätter igång vår kampanj mot vår publik. Vi har sett mätbara ökningar i vår webbplatstrafik, engagemang, och förkortade köpcyklar.

Felipe Godoy, 5-star G2 Review

Automatisera din försäljning och marknadsföring
med kraftfulla e-handelsverktyg

Sätt dina avancerade e-handelsverktyg i arbete och få ut det mesta av din inkommande trafik. Använd vår API, våra interna e-handelsintegrationer eller vår JavaScript-kod på din sajt och få koll på läget.

Förvandla din webbplatstrafik till försäljning

Besökt-URL

Förstå dina kontakters intressen baserat på sidorna de besöker och skapa riktade mejlkampanjer med marknadsföringsautomation.

Köpt

Lär dig om dina kunders köpvanor och vårda dina relationer med mejl som är designade efter deras behov. Spåra viktiga sidbesök och fatta informerade beslut med stöd av omfattande data.

Övervaka och poängsätt kundernas åtgärder

Med spårning av webbplatsbesökare på plats väcker du intresset hos de som inte avslutat sitt online-köp i din butik.

Kör en sekvens med mejl till övergivna kundvagnar genom ditt arbetsflöde för marknadsföringsautomation för att följa upp avhoppare omgående.

Övergiven vagn

Automatiskt rekommenderade produkter

Övertyga kunder att köpa igen genom att rekommendera produkter som du vet att de gillar. Du kan göra det helt automatiskt med verkliga data som kommer från din butiks och kunders köphistorik.

Köpt

Slut på gissningsleken inom marknadsföringsautomation med arbetsflödesmallar byggda för dig

Använd färdigbyggda, kraftfulla automationsmallar för att välkomna, vinna tillbaka, ändra fokus och engagera din kunder. Tekniktestat, marknadsföringsgodkänt och älskat av tusentals kunder.

Vårda nyregistrerade

Välkomna och kvalificera dina leads till endast de mest lovande. Använd poängsättning för att skicka anpassade erbjudanden till dina kontakter.

Vänta: 3 dagar
Skicka uppföljningsinnehåll

Gör fler avslut

Sälj mer produkter, oftare och med mindre problem. Använd automatiserade mejlsekvenser för att få folk att komma tillbaka till din butik för mer.

Länk för de första 20 som klickar:
“30 % rabatt”

Bygg upp engagemang

Vill du behålla din publiks intresse? Lansera en online-kurs eller stå värd för ett webbinarium och vårda dina leads. Ett mejl i taget.

Om taggen är: SEO-innehåll
Om taggen är: Utb intresse

Marknadsföringsautomation förklarad

Vad är marknadsföringsautomation? Marknadsföringsautomation är en teknik som hjälper dig att automatisera olika marknadsförings- och kommunikationsaktiviteter. Till exempel kan du automatiskt välkomna och vårda dina prospekt med personliga mejl eller segmentera dina kontakter baserat på deras aktivitet kopplat till dina mejl och landningssidor. GetResponse marknadsföringsautomation har en uppsättning med kraftfulla villkor, filer och åtgärder. Du kombinerar dem för att skapa arbetsflöden som återspeglar en prenumerants resa eller upplevelse. När du bygger ett arbetsflöde kan du använda en av våra färdiga mallar eller bygga det från grunden.
Vad är spårning av webbplatsbesökare? Spårning av webbplatsbesökare gör att du kan vidta åtgärder när någon besökt en av dina sidor. Allt du behöver göra är att ange webbadressen för sidan som vi ska spåra. Om till exempel någon på din e-postlista besöker en viss produktsida, då kan du utlösa ett mejl som berättar mer för dem om den produkten. Med dessa data kan du lära dig av besökarens vanor, intressen och preferenser. Använd den för att leverera innehåll och erbjudanden anpassat efter din publiks behov.
Vad är mejl till övergivna kundvagnar? Mejl till övergivna kundvagnar är helt enkelt uppföljningsmeddelanden till kunder som lagt något i sin shoppingvagn men lämnat din webbplats utan att beställa. Du kan skapa ett arbetsflöde för att automatiskt skicka mejl som visar innehållet i deras kundvagn. Det bidrar till att minska antalet ofullständiga beställningar och öka din försäljning.
Vad är automationsmallar? Automationsmallar är färdiga arbetsflöden som hjälper dig att komma igång med ett visst automationsmål eller strategi. Du behöver bara anpassa dem med dina egna meddelanden, listor, länkar till spår osv. Dessutom kan de utgöra en inspiration för din automationsstrategi och prenumeranters resor, särskilt om du precis har kommit igång med marknadsföringsautomation.

Redo att ta din plattform för marknadsföringsautomation på en provtur?

REGISTRERA DIG GRATIS