Live web chat

Chatta direkt med dina kunder – skapa mer försäljning

Skapa kontakt, engagera och stöd dina kunder online med live chat på webben.

PROVA CHATS GRATIS

Börja utan kostnad | Inget kreditkort krävs | Säg upp när som helst
Chatta direkt med dina kunder – skapa mer försäljning

Låt din målgrupp kommunicera med dig direkt

  • Erbjud support direkt och i realtid Erbjud support direkt och i realtid

    Ge dina kunder en direkt kanal för att kontakta dig och erbjud dem support i tid.

  • Skapa segment baserat på chathistorik Skapa segment baserat på chathistorik

    Applicera taggar och anpassade fält till dina kontakter baserat på deras chathistorik.

  • Chatta via landningssidor och mejl Chatta via landningssidor
    och mejl

    Aktivera direkt-chats för kunder via dina landningssidor
    och mejl.

  • Var där när de behöver dig som mest Var där när de behöver dig som mest

    Gör det enklare att köpa från dig genom att undanröja tveksamheter i realtid.

Ett omgående sätt att skapa kontakt med dina kunder

När besökare och prenumeranter kan chatta med dig i realtid skapar du djupare kontakt och hjälper dem att konvertera snabbare.

Aktivera chattar direkt från dina landningssidor

Lägg till ett chat-fönster till din landningssida på ett klick. Chatta live med sidbesökare, även om de inte finns på din mejllista än.

  • Lägg till ett chattfönster till dina landningssidor
  • Använd GetResponse Chats på din egen webbplats
  • Engagera dina kunder och prospekt i ett tidigt skede
PRÖVA CHATS OCH LANDNINGSSIDOR UTAN KOSTNAD ›
Aktivera chattar direkt från dina landningssidor

Förvandla mejl till
live-samtal

Förvandla dina e-postmarknadsföringskampanjer till en personlig upplevelseför din målgrupp.

  • Lägg till en chat-knapp eller textlänk till dina mejl
  • Erbjud omgående support med samtal i realtid
SKAPA DITT SAMTALSMEJL ›
Förvandla mejl till live-samtal

Konfigurera utseendet och känslan för ditt chat-fönster

Anpassa ditt chat-fönster och -sida efter ditt varumärke och färgschema.

  • Lägg till ett välkomstmeddelande som bjuder in människor till att chatta
  • Lägg till en logotyp för varumärkesigenkänning
  • Välj rätt färgschema för dina chats
  • Sätt stil på chat-knappen på dina landningssidor
PROVA CHATS GRATIS I DAG ›
Konfigurera utseendet och känslan för ditt chat-fönster

Starta live chatting idag

Börja utan kostnad | Inget kreditkort krävs

Live chat på ditt schema

Aktivera asynkrona chats – skicka automatiserade frånvarosvar när du är borta och under tiden kan du följa upp chattar via mejl.

Missa inga chats, inte ens när du är borta

Även om du inte kan vara online dygnet runt, kan dina chats det. Live chat enligt ditt schema, och svara när du är tillbaka online.

  • Förbli öppen med status för aktiv chat
  • Visa dina arbetstider när en chat inte är aktiv
  • Informera besökare när du kommer tillbaka med auto-svar
  • Konfigurera meddelanden om inkommande chattar
KONFIGURERA DIN CHAT ›
Missa inga chats, inte ens när du är borta

Håll kontakten offline med chat-besökare

Se till att du inte missar chansen att skapa kontakt med formulär för besökare.

  • Fortsätt samtalet med chattfönstret
  • Svara på alla chat-inlägg via mejl
PROVA CHATS GRATIS ›
Håll kontakten offline med chat-besökare

Gör förbättringar baserat på chat-resultat och historik

Vidta åtgärder baserat på vem som chattar, vad de chattar om och hur ofta.

  • Övervaka dina aktiva och avslutade chattar
  • Analysera genomsnittlig svarstid och chattens längd
  • Skapa omsättningsbara segment i ditt konto
  • Lär dig var de flesta chattarna börjar från: mejl, landningssidor eller din egen chat-sida

BÖRJA CHATTA MED DINA KONTAKTER ›
Gör förbättringar baserat på chat-resultat och historik

Missa aldrig en chatt

Ta dina chattar med dig och svara på chat-förfrågningar oavsett var du befinner dig – med GetResponse Chats mobila app.

Få aviseringar för alla nya chat-förfrågningar och meddelanden – var och när som helst

Missa aldrig en chatt

Snabbstarta tips för live chatting med dina kunder

Allt du behöver veta om <br>GetResponse Chats
Allt du behöver veta om
GetResponse Chats

Läs en steg-för-steg-guide om fördelarna och hur du arbetar med Chats i GetResponse.

LÄS ARTIKELN ›
Få de bästa tipsen och metoderna för effektiv användning av chats
Få de bästa tipsen och metoderna för effektiv användning av chats

I denna artikel presenterar vi de grundläggande tipsen och metoderna som hjälper dig att få ut det mesta av live chats.

LÄS ARTIKELN ›

GetResponse Chats förklarat

Vad är chats?

En chat eller online chat avser processen med att kommunicera över internet, det är vanligtvis textbaserat och sker i realtid.

GetResponse Chats är en lösning som ger dig möjlighet att sköta sådan kommunikation med din målgrupp direkt från din webbplats, landningssida eller e-post.

Användaren behöver bara klicka på din länk, knapp eller uppmana, och detta kommer att öppna ett chatfönster där du kan inleda samtalet via ditt varumärke.

Vilka är huvudfördelarna med chats?

1. Chats kan öka din konverteringsfrekvens. Genom att erbjuda ett direkt kommunikationssätt kan du besvara alla typer av frågor och överbrygga eventuella tveksamheter som potentiella kunder kan ha innan de gör sin första beställning.

2. Chats kan öka din prenumerationsfrekvens. Du kan använda en live chat-funktion för att be din målgrupp om deras kontaktuppgifter för att hålla kontakten efter samtalet.

3. Chats hjälper dig att skapa en mer personligt anpassad upplevelse för din målgrupp. Ett samtal i realtid är det absolut bästa sättet att bygga starkare relationer med din målgrupp och göra dem till förespråkare av ditt varumärke. Det kan till och med ske på språng. GetResponse Chats-lösning erbjuder en mobil app som gör att du kan hålla kontakten oavsett var du befinner dig.

Vilken är skillnaden mellan live chat och chatbot?

Live chats är alla online-samtal som utförs av en människa. Vanligtvis inleds de av kunder eller prospekt, och chattar kan startas via webbplatser, mejl eller andra typer av marknadsföringskanaler.

Den huvudsakliga fördelen med live chats är funktionen de fyller för att bygga starka och långvariga relationer. Live chats tillför en mänsklig touch till webbsamtal och därför engagerar de mer och ger mer kvalitativ support

Det finns två typer av chats:

  • realtid – hanteras live, snart efter att en chat inletts
  • asynkron – hanteras efter en tidsperiod

    Chatbots är en typ av chat-interaktioner som utförs av en maskin. Dessa typer av samtal passar för repetitiva och enkla förfrågningar. Hjälpen som chatbots kan erbjuda styrs av deras intelligens och förmåga att lösa ett konkret problem eller fråga. Den största fördelen är att de alltid är tillgängliga.

  • Starta live chatting idag

    Börja utan kostnad | Inget kreditkort krävs