Ta din verksamhet online med GetResponse Free-Forever Plan

BÖRJA NU LÄR DIG MER

Gratis E-postmarknadsföring

Öka antalet öppnanden, klick och försäljningar

Kraftfullt e-postmarknadsföringsverktyg med professionella e-postmallar, lättanvända designverktyg och beprövad leveransbarhet.

BÖRJA UTAN KOSTNAD

Börja utan kostnad | Inget kreditkort krävs | Säg upp när som helst

Gratis E-postmarknadsföring

Uppfyll olika mål med rätt typ av mejl

  • KOSTNADSFRI FÖR ALLTID

    Nyhetsbrev

    Skicka engångsmejl med sändningar med uppdateringar och specialerbjudanden.

  • Autosvarare

    Skapa automatiserade mejlsekvenser för att följa upp och vårda dina prenumeranter.

  • Automationsmejl

    Designa och utlös automatiserade mej baserade på användarbeteende för att engagera och sälja.

  • Automatiska bloggsammandrag

    Öka din bloggs räckvidd och dela inlägg via mejl och sociala medier.

  • Mejl med perfekt timing

    Leverera mejl vid rätt tillfälle med leveransverktygen Perfect Timing och Time Travel.

  • Transaktionsmejl

    Med detta betaltillägg kan du använda SMTP-utlösta mejl för att skicka kvitton eller påminnelser.

Intuitiva designverktyg och första klassens e-postleverans

Skapa bländande mejl på några minuter och använd avancerade segmenteringsverktyg för att göra större intryck.

Det är enkelt att bygga
vackra mejl

E-postverktygen med dra-och-släpp-funktion ger dig möjlighet att designa och skicka helt perfekta mejl på bara några klick.

  • Använd layouter och sektioner för att bygga ditt meddelande
  • Visa konfiguration och planeringsinformation i en enkel vy
  • Förhandsgranska designer på stationära och mobila enheter
  • Förbättra alla designer med GIF:ar och free stock-foton

Bli inspirerad med kostnadsfria mejlmallar

För att spara tid och resurser, ta en titt på biblioteket med kostnadsfria och professionellt designade mejlmallar.

  • Bläddra och välj mallar enligt kampanjmål
  • Anpassa efter ditt varumärke och innehåll
  • Bygg och vårda ditt eget mallbibliotek

Sätt prenumerantdata
i rullning

Håll din e-postmarknadsföring relevant för alla målgrupper och ta del av en beprövad leveransbarhet
på 99 %.

  • Bygg anpassade segment baserat på specifika kriterier
  • Använd dynamiskt innehåll för bättre personlig anpassning
  • Leverera mejl på din målgrupps föredragna tid med verktygetPerfect Timing

A/B-testa dina mejl för bästa resultat

Maximera dina e-postmarknadsföringsinsatser genom att aktivt testa och optimera ditt mejlinnehåll.

  • A/B-testa ämnesrader och justera enligt öppningar
  • Använd olika bilder eller layouter i dina mejl
  • Prova olika knappar för uppmaning till åtgärd för att öka klickfrekvensen
Har du precis satt igång?

Ta din verksamhet online med GetResponse Free Plan

GetResponse Free är en lösning för alla företag som är ute efter att ta sin verksamhet online.

Dra fördel av en plan som är kostnadsfri för alltid och som omfattar:

  • E-postmarknadsföring
  • Website builder + 5GB bandbredd
  • Ansluta en domän
  • Landningssidor
  • Registrerings- och kontaktformulär
Ta din verksamhet online med GetResponse Free Plan

20 år med e-postmarknadsföringserfarenhet som du kan lita på

Förvandla dina mejl till pengamaskiner

Tjäna pengar på dina e-postkampanjer med inbyggda e-handelsverktyg och meddelanden som leder till köp. Använd sedan intuitiva analyser för att förbättra dina mejl baserat på resultat och dina kontakters preferenser.

Skapa ny försäljning och vinn tillbaka förlorade intäkter

Skapa mejl som leder till köp och minska antalet
klick som krävs för att dina kunder ska köpa av dig.

  • Lägg till produkter från din GetResponse-butik
  • Integrera din befintliga online-butik
  • Vinn tillbaka kunder med mejl till de som övergav kundvagnen
  • Rekommendera automatiskt relaterade produkter
/

Ha alla dina online-marknadsföringsverktyg
under ett tak

Integrera e-postmarknadsföring med andra nödvändiga online-marknadsföringsverktyg för att köra multikanalkampanjer.

Samla in omsättningsbara data från dina mejl

Följ resultaten för dina
e-postmarknadsföringskampanjer
i realtid genom avancerad e-postanalys.

  • Analysera öppningar, klick, avvisningar och mer
  • A/B-testa mejlens ämnesrad för att veta vad som fungerar bäst
  • Spåra användarbeteenden för bättre målriktning

Få kampanjresultat från varsomhelst

Konfigurera automatiserade, anpassade rapporter som ska skickas till dig baserat på det schema du väljer.

  • Välj rapporteringsfrekvens
  • Ta in det hela med lättförstådda grafer
  • Ta en titt på dina kampanjresultat var du än är med GetResponse mobila app

Jämför GetResponse planer och priser

FREE

Designade för företag som är redo att enkelt ta sig online.

Kostnadsfritt för alltid

Bland annat:

  • E-postmarknadsföring
  • Webbplatsbyggare
  • Anslut en domän
  • Lista för 500 kontakter
  • Landningssidor
  • Registrerings- och kontaktformulär

BETALPLANER

Standardplaner med premiumfunktioner för att växa online, konvertera leads och skapa försäljning.

Den lägsta planen börjar på

$10.50 /må

Allt från Free och mer:

  • Marknadsföringsautomation
  • Listsegmentering
  • Säljkanaler
  • Listor för 500+ kontakter
  • Webbinarier
  • Live-chattar
  • Webb push-meddelanden
  • E-handelsfunktioner

MAX

Anpassad lösning med dedicerad support och funktioner för att skapa större vinster.

Anpassad prissättning

Allt från betalt och mer:

  • SMS-marknadsföring
  • Transaktionsmejl
  • Stöd med kontomigrering
  • Upp till 500 teammedlemmar
  • Dedicerad support
  • Enkel inloggning (SSO)
  • Dedicerad IP-adress

Lär dig hur du får ut det mesta av din e-postmarknadsföring

  • E-postmarknadsföring för nybörjare

    E-postmarknadsföring för nybörjare

    Få reda på vilka fördelar som finns med e-postmarknadsföring, hur du arbetar effektivt med e-postmarknadsföring och hur du konfigurerar din första e-postkampanj.

    LÄR DIG MER ›
  • Bästa e-postmarknadsföringstjänsterna

    Bästa e-postmarknadsföringstjänsterna

    Utforska en lista med 12 e-postmarknadsföringstjänster och lär dig vad e-postmarknadsföringstjänster är och varför de är så viktiga.

    LÄR DIG MER ›

E-postmarknadsföring förklarat

Vad betyder kostnadsfri e-postmarknadsföring?

E-postmarknadsföring finns nu i GetResponse Free plan. Det är plan som är kostnadsfri för alltid för alla verksamheter som vill ta verksamheten online.

Med ett Free-konto, kan du:

  • Skapa och publicera 1 webbplats och landningssida med grundläggande funktioner
  • Skapa och spara utkast för marknadsföringstillgångar som nyhetsbrev, autosvarare och automatiserade arbetsflöden
  • Lägga till upp till 500 kontakter under de första 30 dagarna (obekräftade och borttagna kontakter räknas in i liststorleken)
  • Samla in leads med olika typer av GetResponse-formulär och lagra dem i köer i 32 dagar
  • Testa och använda premiumfunktioner i 30 dagar
Är det fortfarande effektivt med e-postmarknadsföring?

Enligt en studie från 2021 av DMA är avkastningen på investering för e-postmarknadsföring 38:1 i genomsnitt. Statistiskt sett om du investerar 1 USD i din e-postmarknadsföring får du 38 USD tillbaka.

Självklart är inte detta en fast siffra – utan ett genomsnitt. Avkastning på investeringen i din e-postmarknadsföring styrs av flera olika faktorer, till exempel:

  • Storlek och kvalitet på din e-postlista
  • Innehållets relevans
  • Design och copy
  • Uppmaning till åtgärd (är den tydlig och övertygande?)

GetResponse Free plan erbjuder obegränsat med tillgång till e-postmarknadsföring så att du kan planera och utföra kampanjer som bidrar till att uppnå dina mål och få din verksamhet att växa. Ta dina första steg med hjälp av vår guide till e-postmarknadsföring för nybörjare.

Hur kan jag få min lista med mejlprenumeranter att växa?

Det finns flera sätt som du kan bygga din e-postlista på. Nedan följer en del av de huvudsakliga taktikerna och verktygen du kan använda för att bygga en högkvalitativ lista

Opt-in-formulär: Ett opt-in-formulär, webbformulär eller registreringsformulär är ett HTML-formulär installerat på en webbplats för att ge besökare möjlighet att registrera sig. Detta är nyckelmekanismen som du använder för att få in leads.

Bland de populäraste typerna av webbformulär finns:

  • Inbäddade/inline-webbformulär
  • Popups och lightboxar
  • Formulär vid exit
  • Scroll-formulär

Landningssidor: Landningssidor kan också ha olika mål. En specifik typ är dock endast byggd för att få in mejladresser och dessa är squeeze-sidor. Squeeze-sidor är utformade för att samla in besökares e-postadresser. De innehåller precis den information som behövs för att övertyga dem att fylla i formuläret och bevara fokus på ett enskilt mål.

Leadmagneter: Är ett incitament du ger i utbyte mot din besökares mejladress. Vanligtvis har leadmagneter formen av en e-bok, en checklista eller ett kostnadsfritt verktyg – men de finns i alla former.

Betalannonser: På Facebook, kallas dessa Lead Ads. I Google, kallas de för Google Lead Form Extensions och på LinkedIn, heter de Lead Gen Ads. Varje plattform har sitt namn, men principen är densamma. De erbjuder ett enkelt sätt att samla in mejl från användare med redan ifyllda formulär för leads med e-postadressen som användaren signerade med.

Vilken är den bästa tiden att skicka marknadsföringsmejl?

Vår senaste studie visar att den bästa tiden att skicka ett mejl skiljer sig från fall till fall. Det handlar om olika platser, branscher och målgrupper. Få reda på alla detaljer i vår Rapport om riktmärken för e-postmarknadsföring.

Den bästa metoden är att skicka dina mejl med hjälp av en algoritm för optimering av sändningstid som GetResponse Perfect Timing eller Time Travel. Dessa verktyg justerar automatiskt varje prenumerants sändningstid baserat på tidigare beteende eller tidszon.

Vilka är de bästa värdena att titta på för e-postmarknadsföring?

Viktiga e-postmarknadsföringsvärden som ska spåras är:

Öppningsfrekvens: Detta värde beskriver hur många gånger prenumeranter öppnade ditt mejl.

Klickfrekvens: Mejlens klickfrekvens (CTR) säger dig hur många gånger länkarna i dina mejl klickades på.

Avvisningsfrekvens: Avvisning är när mejlen inte når mottagaren eller skickas tillbaka till avsändaren.

Avregistreringsfrekvens: Avregistreringsfrekvensen beskriver hur många som klickat på avregistreringslänken (vanligtvis i sidfoten) och valde bort framtida utskick.

Spam-klagomålsfrekvens: Även kallat ”missbruksklagomål” eller ”spamklagomål” är när någon rapporterar ett mejl som spam – antingen genom att klicka på funktionen ”markera som spam” i sin inkorg eller kontaktar dig direkt.

Lär dig allt om dessa värden och upptäck mer i Guiden till e-postmarknadsföringsvärden och KPI:er för att mäta kampanjresultat.

Prova GetResponse kostnadsfritt

Kostnadsfritt för alltid | Inga dolda avgifter | Skyddad integritet